© 2016 by Optimal Kiropraktorklinikk

• Black Facebook Icon
KIROPRAKTIKK

Kiropraktikk som behandlingsmetode har som hovedmål å gjenopprette og vedlikeholde normal funksjon i ditt nerve-­, muskel-­ og skjelettsystem.

Kiropraktoren er kjent for sin kiropraktiske justering - som øker bevegeligheten i leddet og avspenner muskulaturen i området.

BEHANDLING

Kiropraktoren har gjennom sin universitetsutdanning, studert blant annet anatomi, patologi, nevrologi og diagnostikk - samt lært spesifikke kiropraktiske behandlingsteknikker. Dette for at den behandlingen vi gir deg skal være så effektiv, behagelig og trygg som mulig.

Ved OK-klinikk, jobber vi, i tillegg til kiropraktiske justeringer, også med avspenning og uttøying av muskler, facia og senefester. Teknikker som benyttes er blant annet Diversified, Gonstead, tørrnåler, traksjon, Activator, Sacro-Occipital-Teknikk, Thompson, og bløtvevsmobilisering med bruk av instrumenter.

Behandling tilpasses pasientens alder og problemstilling!

Du kan også få råd om trening, uttøying, rehabilitering, ergonomi, kroppsholdning og endringer du kan gjøre for å bedre din generelle helse. Dette tilpasses den enkeltes forutsetninger og ønsker

Forbedret bevegelighet og redusert smerte kan ofte bidra til økt livskvalitet!

HVEM GÅR TIL KIROPRAKTOR?

Kiropraktikk er et trygt og naturlig valg for hele familien. Kiropraktikk tilfører ikke kroppen noen kjemikalier, men hjelper deg i riktig retning slik at kroppen din skal kunne bevege seg fritt - og lege seg selv.

FOREBYGGING - ET LIV I BEVEGELSE

En viktig del av kiropraktorens behandlingsopplegg er å lære deg å ta vare på din egen kropp. Du kan blant annet få veiledning om hjemmeøvelser utifra egne individuelle behov.  Dette kan omfatte blant annet styrkeøvelser, uttøying, kondisjonsøvelser og avspenningsteknikker. Du kan også få ergonomiske råd som kan være nyttig i din hverdag og på din arbeidsplass.

Det er bred enighet om at raskest mulig tilbakeføring til arbeidsliv og gjenopptagelse av daglige aktiviteter er viktige målsetninger. Et liv i bevegelse er den beste medisin for å unngå muskel- og skjelettplager, så vel som at det har mange andre gode helsegevinster.

HVA DIAGNOSERER KIROPRAKTOREN?

Kiropraktoren er mest kjent som spesialistene på rygg og nakke, men de har kompetanse til å diagnosere og behandle muskel- og skjelettlidelser i hele kroppen.

Kiropraktoren har autorisasjon som en primærhelsekontakt, og du kan føle deg trygg på at du blir henvist for mer utdypende undersøkelser dersom det er behov for videre utredning og behandling utover en standard konsultasjon. Kiropraktoren samarbeider ofte med fastlege, ortoped, nevrolog, fysioterapeut eller henviser deg til bildediagnostikk ved behov (f.eks. røntgen, MR, CT) - for at du skal få den beste oppfølgingen og behandling.

Kiropraktorer kan sykemelde opp til 12 uker, dersom dette er nødvendig for din fremgang.

Uansett om ditt mål er å bli smertefri, forebygging, eller å optimalisere funksjon og biomekanikk i kroppen din, så vil kiropraktoren kunne hjelpe deg med dette.

Det vanligste folk presenterer med er ryggsmerter, nakkesmerter, skuldersmerter, bekkensmerter, kjeveleddsmerter, krystallsyke, svimmelhet, hodepine og smerter i ekstremitet.

Mange som oppsøker kiropraktor presenterer med smerter, som ofte er et tegn på at man har gått for lenge for man oppsøker hjelp. Kiropraktorer jobber også forebyggende eller med optimalisering av funksjon - spesielt hos idrettsutøvere.

Er du usikker på om kiropraktoren kan hjelpe deg eller har spørsmål, så kan du kontakte oss her.